Application outlines for Saga University International House

2021 年 1 月 21 日
佐賀大学国際交流会館の入居者募集
以下のとおり、2021 年度(4 月期)国際交流会館への外国人留学生入居者を募集します。
- 入居期間
2021 年 4 月 1 日(木)から 2022 年 3 月 25 日(金)まで - 入居資格
本学に在学する留学生及び 2021 年 4 月入学予定者
(原則として楠葉寮入居経験者及び国際交流会館入居経験者は除く。家族室②はその限りではあり
ません) - 入居室の概要・寄宿料(共益費含む)
部屋種別 建物 設備・備品 寄宿料
単身室 5 階建 設備:冷暖房、給湯、流し台、ユニットバス、トイレ
備品:冷蔵庫、ガスコンロ、食器棚、ベッド、机、洋
服ダンス、本棚、椅子 等
月額 8,200 円
夫婦室 4 階建 月額 12,300 円
家族室① 4 階建 月額 15,000 円
家族室② 5 階建 月額 13,400 円
※ 単身室は入居者本人のみしか入居できません。
※ 家族室②は畳部屋があります。家族室は友人とのシェアが可能ですが、家族との同居希望者を
優先します。
※ 家族室②についてのみ入居期間を最長 3 年までとします。
※ 夫婦室もしくは家族室①から家族室②へ移動があった場合、入居期間は 3 年を限度とします。
※ 居室で使用する光熱水費は入居者の負担となります。
※ 居室でインターネットを利用する場合は、入居者が個別に指定業者と契約する必要があります。 - 申請方法
申請ファイルに必要事項を入力し、メールで国際課まで提出して下さい。
申請は指導教員等による代理申請も可能です。
入居申請書 URL:https://www.irdc.saga-u.ac.jp/wp-content/uploads/2021/03/application.xlsx - 入居申請書の締め切り
2021 年 2 月 5 日(金)17 時 - 選考方法等
国際交流推進センターにおいて書類選考をします。申請者全員が入居できるとは限りません。 - 入居許可者の発表
2021 年 2 月 19 日(金)までに国際課掲示板に掲示します。
4 月入学予定者の方には申請書に書かれた E メールアドレスに結果を通知します。 - 入居開始日
入居を許可された留学生は、事前に入居予定時間を国際課に連絡のうえ、4 月 1 日(木)の 9 時
から 17 時までに入居することになります。 - お問い合わせ・入居申請書の提出先
佐賀大学国際課(窓口時間 平日 9 時から 17 時まで)
〒840-8502 佐賀市本庄町1番地 TEL:0952-28-8389 Email:student-int@mail.admin.saga-ac.jp
January 21, 2021
Application outlines for Saga University International House
(April 2021 Move-in)
- Period of Residency
– April 1, 2021 to March 25, 2022 - Eligibility
– An applicant must be an international student of Saga University or a prospective student who
will enter in April 2021
(Those who have/had lived in the Nan-yo Dormitory or the Int’l House cannot apply as a rule
except applying for Family ②) - House details and Rent
Type of room Building Facility / Equipment Rent per month
Single Five-story Facility: Air-conditioner, Hot water, Kitchen,
Bathtub and toilet
Equipment: Refrigerator, Gas stove, Cupboard,
Bed, Desk, Wardrobe, Bookshelf, Chair etc.
8,200 yen
Couple Four-story 12,300 yen
Family ① Four-story 15,000 yen
Family ② Five-story 13,400 yen
*A single room allows only one person.
* Family room ② has straw-matted (TATAMI) room.
* Family rooms can be shared with a friend. However, we prioritize the applicants who live
with their families.
* In case of moving from Couple room or Family ① to ②, period of stay is 3 years maximum
* Utility fees (Power, Gas and Water) is charged to residents
* In order to connect the Internet to the room, it is necessary to contract individually with the
designated contractor - Application Process
– Fill out below Application form and submit it by Email to International Affairs Division
– The proxy application by supervisor is also allowed
Application form URL: https://www.irdc.saga-u.ac.jp/wp-content/uploads/2021/03/application.xlsx - Application Deadline
– February 5, Fri. 2021 (JST) 5PM - Screening
– Saga Univ. Center for Promotion of International Exchange will screen students by
examining of submitted documents. Please note that NOT all applicants will be permitted
to move in - Notification of Results
– The selection result of your application will be announced on the bulletin board in front of
International Affairs Division office by 19st of February.
– For prospective students, we will send the result to your email written on Application form - Date of starting Move-in
– After getting residence permission, you have to inform the time of move-in to International
Affairs Division. The date of move-in should be between 9:00 am and 5:00 pm on April 1. - Contact to International Affairs Division, Saga University
(Office hour: 9:00 am to 5:00 pm, Mon-Fri)
Tel: 0952-28-8389 E-mail:student-int@mail.admin.saga-u.ac.jp